continguts

EXERCICI: pronoms febles I


   
Escriga el pronom o la combinació binària de pronoms que corresponga als buits de les frases següents.


1
Porteu el menjar al gat. Porteu ______.

2
Joan, per favor, torna el llibre a Pere. Joan, per favor, torna______.

3
Saps si ha demanat el llibre a la mestra? Crec que va demanar ______ ahir.

4
Joan va sol·licitar la beca i no ______ van concedir.

5
He comprat una cosa a Marta i vull que______ portes a sa casa.

6
Ja sé que li han regalat una nova moto de gran cilindrada, però el que no sé és qui ______ha regalada.

7
Marc conta tot el que passa al seu germà,però a la seua germana no ______ vol contar.

8
No ensenyes el que t’he comprat al teu amic. No ______ ensenyes.

9
Digues a Marta que pose el dinar al foc. Digues______

10
Els amics han comprat dos rams de flors a Empar. Els amics ______ han comprat dos.

11
Maria es delix per esta classe de bombons de xocolate. Si ______ dones uns quants la faràs feliç.

12
Has enviat el paquet a les proveïdores, i jo no volia enviar ______!

13
Si encara no has donat la medecina a les teues filles, jo ______ donaré

14
Ja has donat els llibres al teu company? Sí, ja ______ he donats.

15
Portaré les cartes a les advocades i ______ deixaré en la bústia.

16
Has portat això a les teues cosines? Sí, ______ vaig portar ahir.

17
Conta el que t’he dit a les teues germanes. Conta ______.

18
Cal crear un hàbit d’estudi als xiquets, però cal fer ______ comprendre.

19
Vaig dir a les teues companyes que vingueren hui i ______ vaig recordar anit.

20
Vas comentar a les amigues que aniríem al cine o no ______ vas comentar?

21
El moderador farà preguntes indiscretes a tots els assistents? Jo,no crec que ______ faça.

22
Demà vindrà Marina i portarà llepolies a les teues filles. Demà vindrà Marina i ______ portarà.

23
Les alumnes van demanar explicacions i jo ______ vaig donar poques.

24
Va fer una coca de tomaca per als convidats, i va fer ______ una de ben gran.

25
Si les teues xiquetes volen menjar dolços, compra ______de tant en tant.

26
He trobat els meus llibres a la biblioteca, però tu encara no ______ has trobats.

27
Has buscat l’expedient pel calaix? Sí, però no ______he trobat.

28
He recomanat als meus amics que porten la gossa a casa, però no ______ volen portar.

29
Has trobat la caçadora en la botiga que et vaig dir? Sí, ______he trobada.

30
Ha dit la mare que poseu les cadires damunt de les taules si voleu agranar. Ha dit la mare que ______ poseu.

31
Lluís posa les claus al calaix. Lluís ______ posa.

32
Alfred portarà la moto al mecànic perquè vol que ______ repare.

33
Ha comprat un quadre i s’ha entossudit que______col·loqueu allí.

34
No m’acostumaré mai a les teues dèries. Sent dir-t’ho, però mai no ______ acostumaré.

35
T’agraden els meus pantalons nous? ______ he comprats a la botiga del barri.

36
Vols una tassa de café? Sí, posa ______ una.

37
Aniré demà a Castelló. Maria, ______ vols acompanyar?

38
És molt simpàtic, veritat? A mi, sempre ______ ha semblat.

39
Rosa, saps que no m’agrada repetir-te tot el que em van dir, però
______ repetiré una vegada més.

40
Volem que ens contes l’esdeveniment. Per favor, conta ______ ja!

41
Si heu dut els paraigües, procureu no deixar ______quan eixiu de classe, que sempre els oblideu.


Font: proves de certificació de la JQCV, model 2000 - 2008 [actualitzat: 28/09/2023]